To blog «Αντίσταση στα Σχολεία», δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων ανα την Ελλάδα. Καταλύτης σε αυτήν την προσπάθεια μας αποτέλεσαν οι εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος στην εκπαίδευση, και η νέα πραγματικότητα που αυτές διαμορφώνουν. Πιο συγκεκριμένα:
Η θέσπιση
και παγίωση της τηλ-«εκπαίδευσης» σαν κανονικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από τον Μάρτη του 2020 που το υπουργείο καλούσε
στο γρήγορο προχώρημα της τηλ-«εκπαίδευσης»
με αφορμή την καραντίνα και τον κορωνοϊο. Από την -τότε-δήλωση της
Υπουργού ότι αποτελεί εργαλείο στήριξης και επαφής των μαθητών μέχρι σήμερα που
δίνει οδηγία «η ύλη να συνεχίζεται κανονικά με απουσίες» έχει μπει πολύ νερό στο
αυλάκι.
Το υπουργείο προσπαθεί να «πουλήσει» κανονικότητα αλλά εμείς
γνωρίζουμε πολύ καλά την πραγματικότητα που βιώνουμε
Δεν μπορούμε να θεωρούμε εκπαιδευτική διαδικασία η
τηλ-«εκπαίδευση»:
α)
αφού δημιουργεί αποκλεισμούς στους μαθητές. Η καθημερινότητα έχει δείξει ότι
παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με προβλήματα στο σπίτι, με έλλειψη εξοπλισμού,
από φτωχές οικογένειες, όχι μόνο δυσκολεύονται να ανταποκριθούν αλλά επι της
ουσίας πετάγονται στο περιθώριο. Η κυβέρνηση όχι απλά δεν ενδιαφέρεται για
αυτούς τους μαθητές αλλά προσπαθεί να κάνει και τους εκπαιδευτικούς να πουν ότι
«ούτως ή άλλως δεν ασχολούνταν οπότε είναι φυσικό επόμενο ο επι της ουσίας αποκλεισμός τους».
β) αφού
δημιουργεί όρους τηλεξόντωσης. Μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί περνάνε
ατέλειωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Το... «μάθημα» μετατρέπεται σε διάλεξη
χωρίς καμιά φυσική αλληλεπίδραση χωρίς να μπορεί ο εκπαιδευτικός να σταθεί
δίπλα στον μαθητή και να τον βοηθήσει ουσιαστικά.
Σε αυτήν την κατάσταση και με την πανδημία να καλπάζει και να παράγει προβλήματα (υγειονομικά, οικονομικά αλλά και στην ψυχική υγεία) το υπουργείο δηλώνει ότι όλα προχωράνε κανονικά, ψελλίζει μόνο λόγια για μείωση της ύλης, ενώ διατείνεται ότι η Τράπεζα Θεμάτων για την Α’ Λυκείου, της οποίας τα ποσοστά αποτυχίας είχαν ξεπεράσει το 40% στην προηγούμενη εφαρμογή της το 2014, θα εφαρμοστεί κανονικά.
Σαν να μην έφταναν αυτά κυβέρνηση και υπουργείο, όχι μόνο δεν έχουν κάνει καμία κίνηση να πάρουν μέτρα υγειονομικής προστασίας στα σχολεία αλλά προωθούν και ψηφίζουν μια σειρά μέτρων για το σχολείο το τελευταίο διάστημα. Απανωτοί φραγμοί στους μαθητές για να φτάσουν λίγοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Διάλυση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με τρίμηνους αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Δηλώσεις για δραστική μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια. Δημιουργία μιας ολόκληρης στρατιάς μισο-απασχολούμενων κακοπληρωμένων νέων με την θέσπιση της μαθητείας στα ΕΠΑΛ.
Όλα τα παραπάνω είδαμε και νιώσαμε την ανάγκη να εκφραστεί μια φωνή που θα αντιπαρατίθεται στην «κανονικότητα» της κυβέρνησης. Που θα αποκαλύπτει την πραγματικότητα του φιάσκου της τηλ-«εκπαίδευσης». Που πάνω από όλα θα επιδιώκει να δημιουργήσει όρους για «ζωντανούς» αγώνες στα σχολεία, που θα αντιμάχονται αυτές τις πολιτικές. Σε αυτό φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε με αυτήν μας την διαδικτυακή προσπάθεια. Και φυσικά θέλουμε να βρούμε και να «φιλοξενήσουμε» και να δράσουμε κοινά και με άλλες φωνές που κινούνται με παρόμοιο σκεπτικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου